tisdag 28 augusti 2012

Firade en sak men.....

Ikväll firade vi en sak,Rövarn och jag. En liten sak bara. En sak som har med bygge att göra,inget större än så.
Vi badade i bubbelkaret fast utan bubblet på för vi hör inte varandra då. *hm*
Vi skulle prata (!) faktiskt för en gångs skull sedan länge, då hus och hushållssysslorna tagit överhanden hittills. (Vad mycket dubbla bokstäver det är i vissa ord)
Vattnet var härligt varmt,vi delade på 2 flaskor vin(?).
Jag har en liten bunke (romantiskt va?) att skölja håret med i badkaret när vi är båda i samtidigt då jag inte har en suck att komma ner tillräckligt i vattnet för att skölja håret liggande, för Rövarn (eller något hos han) tar emot.

Ingen simbassäng direkt i badrummet. Ni vet när jag sitter upp kan han ligga i ner till brösthöjd och när han sitter upp kan jag komma ner till midjan, hahahah midjan o midjan, men ni vet ca på mitten av kroppen, så håret mitt kommer aldrig ner under vattenytan.

Så när jag sköljt ur schampot med hjälp av bunken och armmusklerna och sedan satt i inpackningen så börjar Rövarn med några tricks.......

Han sätter fast min bunke som i ett vakum på sin mage o säger
-"Känn,försök ta bort bunken då" och ser jätteglad ut.  -"Lyft rakt upp". "Går det"?

Han visar att ena korken får plats i hans navel. *high five*
Han visar hur nagelborsten flyter.
Ja det råder inga gränser för vad han hittar på.
Outstandning I say, och jag håller andan. Om det är för att jag är imponerad eller för att jag knappt får plats låter vi vara osagt.

Så det var ju lite tur att vi inte kallade detta bad för ett romantiskt bad utan bara ett "firaettlitetbyggebad". För betyget för romans hade fått Eva Ruzs att gå i taket. Relationsexperten vet ni?
Men kärleken övervinner det mesta,förmodligen även detta,så nu vet ni.






Asch vi går över på inredning tycker jag. Stäng badrumsfönstret med lite elefantgräs emellan och *tadaaaa*
You are all in 2013.


4 kommentarer:

  1. Härligt med bad! Speciellt med vin:) hellre degbunk än fotfolk! Eller hur?

    Kram Katja !

    Ps älskar ditt heminredningstips Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon!
      Verkligen Veronica,magen känns bättre än fötterna *S*
      Tack visst blev det snyggt!

      Kramar.

      Radera