fredag 10 augusti 2012

Hej tant!

Hamnat i Småland igen,suger ur sista ledigheten, efter allt, ur trollskogen här. Höstterminen börjar nästa vecka på jobbet så kör hårt då.
Jag stirrar på pelargonerna på altanen så jag får ut allt av dem med innan hösten. För nu minsann är de fina och blommar stort. *Himlar med ögonen*
Sitter ute på nya andra altanen fast getingarna surrar runt skallen i mass-stim och retar mig.
Allt för att pränta in bilden av sommaren som aldrig kom men snart är slut.

Och bluttanblej.........

Nu till det viktiga.
Jag har köpt en tidning som heter Hembakat höhö. Hej då ungdom med överkokta snabbmakaroner kryddade med aromat som äts med sked och Hej tant med kyckling och sparrisbröd. Kanske,de är inte klara än. I ugnen men inte klara färdiga gå.
Jag som inte vet upp eller ner på ett decilitermått ( var det när den är upp o ner som mjölet inte åker in i måttet?) *ser efterbliven ut* ,eller om elvispen behöver el eller om den bara heter så.
Jag som stökar ner värre än barnen i köket för  jag får liksom inte ihop det så där vackert (läs: larvigt överdrivet) som Leila i Leila bakar med fina bunkar och inget mjölspill utan mitt allt står och är överallt.
Recepten går för fort för mig och mitt tålamod.
Varm mjölk hit och ljummet smör dit och svalnad kyckling,svettigt och rörigt.

Wish me luck....förresten önska hela Småland lycka till God damn it! Låt brandkåren icke behöva köra hit idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar