torsdag 23 augusti 2012

Längtar efter utsyn!

Vi är åtminstone två som längtar efter kylan och "att se ut" utanför tomten.
Nu bor vi bakom en tät grönstorutaninsyn (läs utsyn)-häck,här lever vi vårat liv i egna höga personer.
Om omvärlden vet vi....ingenting. Syns inte,finns inte!

Tvärtätt,vem som helst kan komma smygandes från garageplan,smal som tjock,kort som lång...vi ser ingenting.
Förrens det är försent,då står de redan vid dörren och de har sett oss.  *Hajenintrot spelas*

Fattar ni,nu kan jag inte gömma mig i sovrummet med avstängd tv om jag inte vill ha besök.
Försent, besöken är redan framme vid dörren innan vi ser dem eller så är de på tomten ,gått runt...
Inte kan jag stå där i sovrummet med avstängd tv utan att andas då.

Kan kan jag väl men det skulle se ut när de kommer vidare in i sovrummet för att se om någon är hemma då altandörren stod på vid gavel..... (nää jag hann ju inte stänga den då jag inte ser lång eller kort i tid.)

Där skulle jag stå och låtsas ...låtsas...ja vad skulle jag låtsas.....att jag tränar inför staty-mästerskapen, eller säga att Gud gjorde mig till saltstod då jag såg mig om och nu kom ni och befriade mig   -"Titta ,jag kan röra mig" skulle jag skrika,      -"Tack",    -"Kaffe"?

Nä snart ser det ut så här igen och så här glada blir jag och Joffsen om ett par månader





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar