onsdag 8 augusti 2012

Vart ska jag börja....tänker*

Att säga Back on track vore en stor överdrift,här behövs rekreation efter semestern.
Jag har garvat dubbelvikt så munnen skrapat i marken och jag behövt spotta finska barr för att kunna andas.
Myggorna har haft fest på vårat blod så vingarna på dem krökte sig när de flög och jag sitter kvar med blåsor efter dem.

Har bastat med Rövarn och gänget där Rövarn försökte bli finne på en vecka och kastade så mycket vatten på aggregatet att han i stort fick pass till finskaste Lappland , och gav svågern svår andnöd som tog det stora klivet ut ur bastun och kastade sig själv under kallduschen.

Har simmat med vass och gamla bryggställningar och svågrar och fiskar i solnedgången.

Det tog 2 dagar att hälsa på rally-folket jag inte  känner igen på fotona ändå idag. Vi stod i dammoln som blev efter bilarna som körde förbi i bara 160 km/h,strupen blev torr men det var ingen synd om oss vi hade att fukta tillbaks med.

Vi har sjungit och dansat polka,eller nja musiken var polka,själv rörde jag iaf på mig, i finska skogen hos skönsjungande Mikko vid hans lappkåta. Grillat korven såklart.

Vi har svettats oss 3 kilo smalare i de varmaste av hytter på Viking Line jag nånsin ,jag säger nånsin, lyckats ligga i. Nu jobb ,om jag minns svenska språket.












De var 286 bilder,ni får dessa!



5 kommentarer:

  1. Låter så härligt att jag blir avundsjuk:) Har suttit fast här hela sommaren:) Kramizzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  2. Hahahaha underbart, jag längtar efter er ALLA!!!:)))

    SvaraRadera
  3. Underbart!!!! Gläds åt er gemenskap och tänker tillbaka på bl.a. Grillgropen.

    SvaraRadera
  4. Låter som en äkta finsk semester. Härligt!

    SvaraRadera